Omfattande störningar i vägtrafiken till och från Arlanda den 1–3 december

11/30/2021

Så här påverkar det dig:

Var ute i god tid och välj tåg

Vi uppmanar resenärer att vara ute i extra god tid och undvika att ta bilen. Välj med fördel Arlanda Express eller SL:s pendeltåg under dessa dagar.

Hämta och lämna vid Terminal 5 och SkyCity

Det är inte möjligt att hämta eller lämna resenärer vid Terminal 5 och SkyCity. Vi hänvisar till parkering Hämta & lämna vid Terminal 2.

Utomhusparkeringar och parkeringshus vid Terminal 5

Det är inte möjligt att parkera vid Terminal 5 och SkyCity. Vi hänvisar till parkeringarna vid Terminal 2 och 4 samt P2 Beta Långtidsparkering.

Bussar

Omfattande störningar i vägtrafiken till och från flygplatsen under perioden kommer att påverka busstrafiken och innebära förseningar under vissa perioder. Den 29 november – 3 december avgår och ankommer SL:s bussar Terminal 4 i stället för ordinarie hållplats SkyCity.

Taxi

Ankommande taxi lämnar av vid Terminal 2 i stället för Terminal 5 dessa dagar. Taxi avgående från Terminal 5 berörs ej.

 

Källa: Swedavia

Kontakta oss

Öppettider 08.00-17.00

Lunchstängt 12.00-13.00

0920- 280 225
svenskakyrkan@nex.se

NEX Grupp- & konferens

0920-75 330
nexgrupp@nex.se

NexOnline Support

nexonline@nex.se

NEX Huvudkontor

0920-21 10 00

VD

Linda Jadinge
linda.jadinge@nex.se

Kundansvarig

Rigmor Ahlqvist
rigmor.ahlqvist@nex.se

Jourservice

Öppet kl.17.00-08.00
+46 770 45 62 63, mot kostnad

För om- och avbokning av flygtaxi:

+46 8 120 92 000

För avbokning av tåg kan du ringa:

0771-757575 tonval 4