SJ:s biljettproblem fortsätter in i nästa dygn

11/10/2022

Trots att bolaget vidtagit åtgärder kraschade hemsidan snabbt när de försenade biljetterna släpptes natten mot onsdag, och problemen fortsätter in på torsdag.

Förutom att det tar tid är många upprörda över priserna. Enligt vissa kommentarer har priserna fördubblats samtidigt som de utan framgång har försökt boka sin biljett.

SJ förklarar detta med att priserna på resor styrs av tillgång och efterfrågan, ett system bolaget har haft i många år.

Sajten har under eftermiddagen och kvällen på onsdagen blivit allt mer stabil.

– Vi har begränsat antalet personer som kan vara inne på sidan samtidigt för att minska belastningen. Vi kommer att ligga kvar så här tills vi ser att det är helt stabilt och nivåerna är bra, säger Lina Edström vid SJ:s pressjour vid 21.30-tiden.

Ungefär 80 procent av besökarna släpps in på sajten. Ännu finns ingen prognos för när problemen kan vara helt åtgärdade och sajten helt öppnas upp. Men en ny utvärdering av läget ska göras på torsdagsmorgonen.

– Då ska vi titta på om vi kan återgå till det normala. Majoriteten kommer in och vi ser att det genomförs köp hela tiden, säger Lina Edström.

Källa:Aftonbladet.se

Kontakta oss

Öppettider 08.00-17.00

Lunchstängt 12.00-13.00

0920- 280 225
svenskakyrkan@nex.se

NEX Grupp- & konferens

0920-75 330
nexgrupp@nex.se

NexOnline Support

nexonline@nex.se

NEX Huvudkontor

0920-21 10 00

VD

Linda Jadinge
linda.jadinge@nex.se

Kundansvarig

Rigmor Ahlqvist
rigmor.ahlqvist@nex.se

Jourservice

Öppet kl.17.00-08.00
+46 770 45 62 63, mot kostnad

För om- och avbokning av flygtaxi:

+46 8 120 92 000

För avbokning av tåg kan du ringa:

0771-757575 tonval 4