SJ återbetalar tågbiljetter med anledning av SAS inställda Kina-flyg

1/31/2020

– Våra resenärer kan välja mellan olika flexibilitetsnivåer på sina biljetter. I det här fallet väljer vi att ha en generös hållning gentemot alla våra berörda kunder som köpt en resa till eller från Arlanda, Kastrup eller andra flygplatser, och nu inte kan använda den eftersom flygen inte går. Vi uppmanar de resenärer som berörs att kontakta vår kundservice så fort som möjligt så ordnar vi både avbokning och återbetalning, säger SJs presschef Tobbe Lundell.

SJs flexibilitetsnivåer är Resa som inte kan ombokas, Resa som kan ombokas och Resa som kan återbetalas. Det aktuella undantaget med utökad flexibilitet gäller resor till och från Arlanda, Kastrup och andra flygplatser under den period som SAS väljer att ställa in berörda flighter. Återbetalningen gäller endast SJs egna avgångar för resenärer med biljetter till SAS inställda flighter.

Källa: Travel New

Kontakta oss

Öppettider 08.00-17.00

Lunchstängt 12.00-13.00

0920- 280 225
svenskakyrkan@nex.se

NEX Grupp- & konferens

0920-75 330
nexgrupp@nex.se

NexOnline Support

nexonline@nex.se

NEX Huvudkontor

0920-21 10 00

VD

Linda Jadinge
linda.jadinge@nex.se

Kundansvarig

Rigmor Ahlqvist
rigmor.ahlqvist@nex.se

Jourservice

Öppet kl.17.00-08.00
+46 770 45 62 63, mot kostnad

För om- och avbokning av flygtaxi:

+46 8 120 92 000

För avbokning av tåg kan du ringa:

0771-757575 tonval 4